Ekstraklasa piłkarska - Jagiellonia będzie realizowała projekt skierowany do przedszkolaków
Kwoty wsparcia finansowego strony nie ujawniły, zasłaniając się tajemnicą handlową. Prezes SSA Jagiellonia Białystok Wojciech Pertkiewicz mówił, że zapisy umowy zobowiązują Akademię Piłkarską klubu do działalności na poziomie przedszkoli, dają też możliwość m.in. fundowania stypendiów dla najmłodszych zawodników.
"Aktywizacja sportowa powoduje, że jest szansa, żeby dzieciaków uprawiających sport we wszelkim wydaniu było jak najwięcej. A im szybciej zaczniemy z nimi współpracę, takie +bodźcowanie+, to jest większa szansa. Enea właśnie takie zadanie nam postawiła, żebyśmy zeszli jak najniżej, do jak najniższych roczników" - mówił Pertkiewicz. Przypomniał, że klub realizuje też od tego roku program Jaga Kids.
"Chcemy objąć w dłuższej perspektywie większość, jeśli nie wszystkie przedszkola czy szkoły podstawowe. To duże wyzwanie na kilka lat" - podkreślił prezes SSA Jagiellonia. Dodał, że w umowie wpisany jest poziom kilkuset dzieci objętych zajęciami, jako minimum. Trenerzy Jagiellonii będą w tych placówkach prowadzili zajęcia sportowe, nie tylko piłki nożnej, ale też ogólnorozwojowe.
Akademia Piłkarska aktualnego mistrza Polski to obecnie dziesięć zespołów w różnych rocznikach, ale planowana jest rozbudowa - jak to ujął Pertkiewicz - "dołu piramidy", czyli zwiększenie liczby grup w najmłodszych rocznikach.
Klub szuka terenów, na których mogłyby powstać boiska do treningów drużyn młodzieżowych, bo ośrodek przy ul. Elewatorskiej w Białymstoku, gdzie trenuje też pierwszy zespół i zespół rezerw, już nie wystarcza. Jednym z pomysłów jest forma współpracy czy porozumienia z Miejskim Ośrodkiem Szkolenia Piłkarskiego, który ma swoje obiekty przy ul. Świętokrzyskiej w Białymstoku; jest tam m.in. pełnowymiarowe boisko ze sztuczną nawierzchnią. W grę wchodzi też zakup terenów pod nowe boiska; klub ma zebrane takie oferty.
Prezes Enei Ciepło Marcin Moskwa mówił o "nowym spojrzeniu" przez spółkę na sponsoring i większym nacisku na to, by dzieci i młodzieży brały udział w zajęciach sportowych i sportowej aktywizacji. "Schodzimy niżej, dlatego ta umowa jest dedykowana aktywizacji dzieci od możliwego najniższego poziomu, od przedszkoli w górę. Jest to chyba zauważalny trend w całej Polsce, że spółki z kapitałem Skarbu Państwa troszeczkę zmieniły działalność związaną z promocją i reklamą" - dodał.(PAP)
rof/ krys/